۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۲۰:۴۶

با وجود بی نتیجه بودن آن ؛

پادشاه اردن خواستار ادامه مذاکرات سازش شد

پادشاه اردن خواستار ادامه مذاکرات سازش شد

ملک عبدالله دوم در دیدار با وزیر رفاه کابینه رژیم صهیونیستی از تل آویو و تشکیلات خودگردان خواست مذاکرات سازش خاورمیانه را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن مذاکرات سازش خاورمیانه را فرصتی تاریخی برای صلح دانسته و از "بنیامین نتانیاهو" و ابومازن خواست به این مذاکرات ادامه دهند.

وی در دیدار با "ایزاک هرتزوگ" وزیر رفاه دولت نتانیاهو در امان مدعی شد که سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به نفع منطقه است. ملک عبدالله از دو طرف خواست مذاکرات مستقیم را ادامه داده و مسئولیت تصمیمات مربوط به آن را بعهده بگیرند.
 
پادشاه اردن در سخنان خود هیچ اشاره ای به خواسته های فلسطینیها نکرد. این در حالی است که بی توجهی تل آویو به این خواسته ها از جمله توقف شهرک سازی صهیونیستی بعنوان بزرگترین مانع برای ادامه این مذاکرات ارزیابی می شود.
 
امروز همچنین ابومازن با حسنی مبارک در قاهره دیدار و در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات سازش با وی گفتگو کرد. گفتنی است آخرین تلاشهای آمریکا برای ایجاد سازش بین فلسطینیها و رژیم صهیونیستی با پافشاری صهیونیستها بر ادامه ساخت و ساز در مناطق فلسطینی رو به شکست است.
 
گفتنی است امروز سه شنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی نشستی با اعضای ارشد کابینه خود موضوع توقف شهرک سازی در کرانه باختری برای 60 روز دیگر را بررسی کرد. این اقدام در راستای بررسی پیشنهاد واشنگتن بوده و دولتمردان آمریکا گفته اند که در صورت عملی شدن این پیشنهاد، حفظ منافع رژیم صهیونیستی را در مذاکرات سازش تضمین می کنند.
کد خبر 1164985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha